mandag 7. november 2016

God Jul i svartvitt

Hej allihop!

I dag bjuder jag på två julkort i svartvitt där jag använt mig av en superfin die i form av barn som åker kälke och en minst lika fin stämpel med god jul text.
Jag satte mig och pysslade med dom så fort jag bara kunde då jag fick mitt fina dt-paket här om veckan.
Glädje!!


Här har jag fäst mitt utstansade motiv på utsidan av den utstansade cirkeln i kortbasen.
Stämpelmotivet har jag stämplat på insidan av av kortet.


Här ser man lite bättre hur jag gjort.







Kort nummer två:


Här på mitt andra kort har jag faktiskt använt negativet eller liksom hålet som blev när jag stansade ut mitt tidigare motiv.
Jag monterade det svarta pappret på en vit kortpanel så framträder motivet och så limmade jag även fast några av detaljerna till medarna på kälken som också blev över från det utstansade motivet.
Sedan stämplade jag min fina stämpel med god jul texten och embossade i vitt pulver.


Två liknande kort men liksom varandras spegelbilder.
Känns så bra i scrapp-hjärtat att ta tillvara på även spillbitarna tycker jag.
Även det negativa kan vändas till något positivt.
Lessons Lerned :)




Du hittar dien HÄR och stämpeln HÄR i butiken.






Hoppas jag kunnat dela med mig lite julinspiration till korttillverkningen nu.

Tusen tack för idag!
Kram Anna :)





3 kommentarer:

  1. Love, love this! Beautiful and clean.

    SvarSlett
  2. Super lækre kort her begge to. Jeg er ret vild med den die her med børnene på slæden, og også stemplet er rigtig flot, og du har brugt begge to på en kanon måde og skabt sååå smukke kort.

    SvarSlett