onsdag 22. juli 2015

Sommer på Stranden <3

Hei hei dere <3


Jeg må bare skryte, her nord har vi en aldeles så flott sommer dag. <3 Det er over 20 grader ute, det er varmt, til og med vinden er varm. Tenk det dere, for en fantastisk sommerdag kommer dette til å bli. I morgen er det desverre meldt regn, men det tenker jeg ikke på akkurat nå :-)


Men nok om det flotte været vi har her nord, jeg har laget ett nytt prosjekt jeg har lyst å vise frem. Dere skjønner, for ett år siden på denne tiden befant jeg meg i Danmark på en herlig ferie. I løpet av den turen, ble det noen flotte turer på stranden, og da måtte jeg bare plukke noen skjell.


I snart ett år, har skjellene ligget i en rund boks, den har faktisk vært i gulvet en gang. Men for to, tre dager siden, måtte jeg åpne lokket å se om de enda var like hele. Det var de, og noen timer senere ble de festet på lokket til en boks <3


"Sommer på Stranden"



Før jeg bynte å forandre på boksen, var dette en rød og sort boks fra en Samsungtelefon! Etter mønsterark, metalføtter, perlesnor og andre detaljer, ser boksen slik ut <3



På denne boksen har jeg brukt to nydelige bånd fra kaBoks <3 Den ene er Pia, som er lekker og nesten gjennomsiktig hvit blonde. Den andre er en tykkere hvitt bånd som heter Jasmine.


Ser man mer nøye på blondene jeg har valgt, er det  Pia som representerer blomsterne, det uskyldige på boksen. Mens Jasmine, er det røffe, som står i stil til skjellene jeg har brukt. Ved å bruke to ulike bånd, som er så ulike, kan man skape en kontrast man ikke ser med engang, men som kommer fram når prosjektet er ferdig.


Slik det gjør på denne boksen <3 Ett lite tips fra meg ;-)



Oppå blåndene har jeg festet de ulike skjellene og brukt hvite blomster inni mellom. Dette har jeg gjort for å få frem sommeren og kontrastene jeg ønsker oppå lokket <3




Jeg har også stanset ut noen blad å lagt i mellom også.


Hjørnene som er brukt, var opprinelig i sølv. Her har jeg brukt den hvite Wink of Stella, å gjort dem mer gråhvit i farge. Dette gjorde jeg for å dempe sølvfargen, slik at man legger merke til skjellene, fargene på arkene og båndene fra kaBoks.



Løfter man av lokket, vil man finne flate rundinger i kork, som er svertet med Disstres Inck i ulike rosa toner. Dette gjorde jeg for å gjøre noe nytt, å tenkte det passet til. Nesten en liten hemlighet inni boksen.


"Det som skjer på stranden, blir på stranden" ;-)



Metallføttene som er brukt på denne boksen, var opprinelig i en bronse farge. Etter flere runder med den hvite og den rosa Wink of Stella kostene, ble dette resultatet. Det er ikke mye rosa på denne boksen, men den går igjen i noen av skjellene på toppen, deriblant en kråkebolle ;-)



Da har dere sett en boks som er inspirert av en sommer full av lykkelige tider og flotte minnerike stunder fra flere lange strender i Danmark <3



Da ønsker jeg dere en riktig så god å kreativ Onsdag i Sommer været <3


Klem fra DT Silje Kristin <3

2 kommentarer:

  1. Så lekkert, du er dyktig.

    SvarSlett
  2. Den var helt nydelig. Lekre farger og kjempe lekker dekorasjon :)

    SvarSlett