mandag 10. april 2017

Enkel tutorial för att göra en "påse" av Tags-diesen.

Hej!

Här kommer en liten enkel "step by step" tutorial för hur du kan göra en liten påse med hjälp av dom härliga Tags-diesen som kaBoks har i butiken.







Jag stansar ut två av varje av den största och den näst största dien.


Sedan skär jag ut två sidor och en botten.


Sidorna är ca 6 cm bred och 7.5 cm hög och jag har dragit med mitt "scoring" blad , för att lättare kunna vika, med min skärmaskin vid markeringarna enligt bilden ovan.

Botten är ca 5cm  x 7.5 cm och även där har jag "scorat" vid markeringarna enligt bilden ovan.


Jag har monterat dom mindre tagsen på dom större och så ser ni dom färdig vikta sidorna och botten.


Nu är det dags att montera ihop det hela.
Jag börjar att applicera dubbelhäftande tejp (lim går ju också bra såklart) på dom små uppvikta kanterna och fäster dom på innersidan av nedre delen av mina två tags.


Då ser det ut så här.


Sen är det dags för sidorna, tejpar även här dom båda uppvikta små kanterna och monterar en sida i taget på innersidan av långsidan av tagen. Det blir lite pillrigt då man ska montera den andra lilla kanten men hade jag tålamod till det så klarar nog dom flesta det :)



Här är den första kanten av ena sidan monterad.


Här är båda kanterna monterad på första sidan.


Nu är båda sidorna monterade och påsen är nästan klar att dekorera.


Jag gör ett hål med en håltagare först för att kunna knyta ihop min påse, med ett band eller snöre, för att kanske fylla den med lite påskgodis eller så.

Sen är det bara att dekorera som du själv vill.
Jag använde den fina Doiley-dien och Glad Påsk-dien till min lilla påse.
Den lilla cirkeln eller hålförstärkaren vid hållet på tagen är en liten die som är med i Tag-die setet ( se bilden tidigare i inlägget).
Det är flera små söta hålförstärkare i olika former med i setet.


Så här blev min lilla söta påse!






Hoppas du fick lite inspiration att göra en egen påse.
Har du några frågor om hur jag gjort , tveka inte att fråga så ska jag eller någon av dom andra tjejerna i teamet försöka hjälpa dig!

Lycka till!!

Kram Anna :)






2 kommentarer: