fredag 14. oktober 2016

Halloween

Nu är det snart halloween och därför vill jag gärna försöka inspirera med ett lite lagom spöklikt halloweenkort. Antingen man firar halloween eller inte så kan det vara kul att göra ett kort eller något annat som står i kontrast till allt det man skapar som oftast ska vara så vackert och estetiskt som möjligt. Här har du möjlighet att skapa något helt i motsats till detta. Det är kul att släppa loss den sidan av sig själv också någon gång.

Jag har använt mig av två av kaBoks dies på ett lite annorlunda sätt. I förgrunden har jag använt mig av en dies som heter "Skigard". Här har jag byggt upp ett staket som är lite trasigt här och var. I bakgrundes ovankant har jag använt mig av en die som heter "Istapper" och gjort något som ska likna blod som rinner och I nedankanten ska samma die likna högt gräs. Kul att tänka utanför ramarna lite och inte alltid använda saker och ting till det som de är ämnade för.

Hoppas att jag har kunnat inspirera dig att göra ett halloweenkort. Gå gärna in i kaBoks butik och hitta fler saker som kanske kan få dig att tänka utanför ramarna. Länk till butiken hittar du här.

Glöm inte att delta i kaBoks månadstävling som pågår till den 31 oktober, kl 23.55. Länk till tävlingen hittar du här.

Kram!
Rose-Marie









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar