mandag 3. oktober 2016

Två julkort, lika men ändå olika.

Hej!

Idag är det jag, Anna, som ska dela med mig lite julig inspiration.
Jag har gjort två julkort i en ganska CAS/ Clean And Simple stil.
Korten är rätt så lika varandra men ändå skiljer dom sig åt.
Dom är relativt snabbgjorda vilket kan vara bra då man ju ofta gör ganska många julkort då man ändå är i farten.

Utgångspunkten har varit en av kaboks härliga stämplar med ett vintrigt Pingvinmotiv.


Nu är jag ingen färgläggare i mitt liv som scrappare så jag använde stämpeln som den är stämplad i svart helt enkelt men piffade bakgrunden med olika colormist istället.


Jag har kombinerat Pingvinstämpeln med kaboks Die "Vinter och Snö" och kaboks textstämpel "God Jul" 





Här har jag droppat colormist på en bit av en plastficka för att sedan liksom "stämpla" med den på min kortpanel av vit slät cardstock. Då misten torkat stämplad jag med svart vattenfast dyna först min söta pingvin och sedan "God Jul" texten. 
Dekorerade enkelt med lite bling bara.
 Här skulle det även vara läckert att använda paljetter istället tänker jag nu :)


Här ser man att det skimrar härligt av colormisten.


Mitt andra kort stämplade jag först med en embossingdyna och embossade motivet med ett svart detalj embossingpulver. Sedan "maskade" jag motivet och färgade in likadant som på det förra kortet med colormist och plastficka. 
Sedan embossade jag även min "Vinter och Snö" text med svart detalj embossingpulver för att få den lite glansig och fin.
Det skulle vara supersnyggt att använda även guld embossingpulver eller kanske silver embossingpulver också.


Här ser man bättre den embossade blanka lite lackiga ytan.


Likaså med texten.
 Gillar att man med så små medel kan variera och förändra beroende på vilken effekt man vill ha.
På det här kortet fick även symaskinen jobba lite, även sömmen gör ju att det blir en annan känsla på kortet.

Hoppas jag fått ge dig lite inspiration till den stundande julkortstillverkningen nu.
Men självklart kan man använda den här tekniken till alla slags kort :)

Tusen tack för titten vi ses snart igen!

Kram Anna :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar