fredag 20. mai 2016

Konfirmasjonskort med gratulererdies!


imageI dag vil jeg dele et kort jeg har laget til nabojenta, som er konfirmant nå i mai. For å gjøre det litt enklere har jeg valgt å bruke en blokk med 6"x6" ark. Fronten er dekorert med perlebånd fra kaBoks. Gratulererdien er kuttet ut i glitterpapir som jeg limte på hvit craft foam før jeg kuttet ut dien. 
imageInnsiden har jeg holdt forholdsvis enkel, med et bilde av konfirmanten og en plass til en liten hilsen. Mønsterarkene er hoveddekoren, men jeg har også brukt fire av "på-linje"-diesene fra kaBoks.

imageimageimageimage

 

Her kan du se en liten video som viser hvordan kortet ser ut når du åpner det.

Eksplosjonskort

og her finner du en mal for bretteteknikken på innsiden av kortet (malen er for et kort på 4"x4"). Jeg så kortet for første gang for mange år siden i et svensk scrappeblad, så æren for ideen er ikke min!

For å lage kort på 6"x6", endrar du alle mål frå 2" til 3", frå 4" til 6" og frå 8" til 12".

mal-eksplosjonskort copy

Produkter som er brukt:

Perleblonde

Gratulererdie

Die, Mot

Die, Smil

Die, Glede

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar